Foto: Pelargonium for Europe

Geranium in de media

Aan het begin van een nieuw seizoen van geraniums voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om consumenten te stimuleren balkon en terras op te fleuren met geranium. In de campagne, die zich richt op de doelgroep vrouw (25-50 jaar), staat de diversiteit en het eigentijdse karakter van de geranium centraal. De eerste resultaten zijn inmiddels verschenen met publicaties in invloedrijke consumententitels als VROUW, Libelle en Vriendin. Ook in de komende weken wordt volop media-aandacht verwacht onder meer in dagbladen en via social influencers. Op televisie is er ruime aandacht voor geraniums, onder meer in populaire RTL-programma’s als Koffietijd en Eigen Huis & Tuin.

Inspiratie
Trendwatcher en groenstylist Romeo Sommers heeft op dinsdag 23 april in Koffietijd (RTL4) inspirerende ideeën en praktische tips gegeven om het balkon of terras om te toveren tot een bloeiend zomerparadijs. Romeo: “Iedereen met of zonder groene vingers zou geraniums op het balkon of terras moeten zetten. Niet alleen zijn het dankbare zomerbloeiers maar ook helemaal hip. Er zijn veel verschillende soorten die uitbundig bloeien of heerlijk geuren.” Op zaterdag 1 juni zijn geraniums wederom op televisie te zien in het programma Eigen Huis & Tuin (RTL4).

Winkelvloer
Om verkoop te ondersteunen worden er nieuwsbrieven verzonden naar exporteurs, tuincentra en bloemisten. Bovendien is er volop promotiemateriaal beschikbaar waaronder posters, tafelbanners en banieren. Ook zijn hoge resolutie sfeerfoto’s beschikbaar. Via de social mediakanalen (Instagram, Facebook en Pinterest) van Pelargonium for Europe wordt aan consumenten getoond dat de geranium een makkelijke, eigentijdse en dankbare zomerbloeier is. De kanalen zijn:
instagram.com/mygeranium
facebook.com/myGeraniumbyPfE
pinterest.com/MyGeranium17

Pelargonium for Europe
Het kwekerscollectief Pelargonium for Europe is een initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch en Selecta One. Het doel is om de verkoop van geraniums te stimuleren in de negen Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. Marketingbureau Concept Factory is verantwoordelijk voor de promotiecampagne in Nederland en België.