Het beste van de Nederlandse sierteelt luistert excellente jubileumshow van Ronald Kolk op

Ronald Kolk, al 30 jaar toonaangevend op het hoogste niveau van de couture in Nederland, vierde 7 september zijn jubileum met een excellente show, een unicum in Nederland. Niet alleen de Nederlandse haute couture staat in de spotlights, ook de omlijsting toont het beste dat Nederland te bieden heeft: muziek van Mathilde Santing en bloemarrangementen door Jemi, met door Decorum geleverde bloemen. Flower Experience bracht alle partijen bij elkaar. Deze show toont het beste van Nederland op een manier die de klassieke tulpen en klompen ver overstijgt.

ronald_kolk_1Ronald Kolk zelf over zijn jubileumshow: “Het thema van de show is Cadeaux: de show zelf is een cadeau voor mijn publiek maar ook voor Nederland – we mogen trots zijn dat we dit kunnen.” Mathilde Santing heeft de show muzikaal opgeluisterd, hoe vond zij het om hieraan mee te werken? “De artistieke chemie van mode, muziek en bloemsierkunst is verrassend om te zien: ik denk dat iedereen die dit heeft gezien erdoor geïnspireerd is.” Decorum heeft met een 15 kwekers aan de show meegewerkt. De geleverde bloemen werden door arrangeur Jemi tot ware kunstwerken omgetoverd. Wat betekent dit project voor Decorum Flowers? “Het is voor het eerst dat wij aan een modeshow meewerken: het laat ons zien hoe bloemen toegevoegde waarde kunnen hebben in een dergelijk kader. Het publiek ziet bloemen in een setting die hen doet dromen: met een mooi boeket in huis kun je je in deze sferen wanen,” zegt Eric Moor bij Decorum.

Tenslotte vertelt Natasja Mironova van Flower Experience, die Ronald Kolk en Decorum heeft samengebracht: “Wij zijn ervan overtuigd dat Nederlandse kwekers hun bloemen “in actie” moeten laten zien: zo krijgt de consument een idee van wat er met bloemen mogelijk is en hebben zij zin deze bloemen te kopen. Ook arrangeurs kunnen door dit project geïnspireerd raken. Deze show is een visitekaartje in binnen- en buitenland voor de Nederlandse haute couture en voor onze sierteelt. Met Flower Experience gaan we hier vol trots over communiceren.”

De foto’s op deze pagina zijn gemaakt door Cor de Voogd, hogere kwaliteit aan te vragen via flowerexperience@sobolj.eu

Over Flower Experience

ronald_kolk_2
Flower Experience richt zich op verkoopbevordering voor Nederlandse sierteelt op de Russische markt.

Dit wordt vormgegeven door vertegenwoordiging op beurzen, evenementen, artikelen en sociale media (Facebook, Twitter, Google+, Instragram en het Russische VKontakte) waar Flower Experience voor haar opdrachtgevers duizenden volgers bereikt. In door Flower Experience georganiseerde evenementen en beurspresentaties wordt altijd op een originele manier de Nederlandse sierteelt verbonden aan de Russische cultuur en smaak. Door jarenlange ervaring in deze branche heeft Flower Experience de beste contacten met Russische importeurs en groothandelaren maar ook vooraanstaande internationale bloemenarrangeurs aan zich weten te binden.