Interflower: Exellente omzetprestatie Tuinmeubelen, BBQ en accesoires

Onlangs is Tuincentrum Interflower door GRS Retail beloond met een prijs voor hun excellente omzetprestatie binnen de productgroepen Tuinmeubelen, BBQ en Accessoires in het 2e kwartaal van 2019. Zij laten binnen deze groepen een stijging zien van maar liefst 19,5 % t.o.v 2018.

De omzetprestatie is het gevolg van keuzes die zijn gemaakt om dit jaar de verkoop van de productgroepen, die ook een grote afzetmarkt kennen via internet, te verbeteren in het eigen tuincentrum. Interflower heeft ervoor gekozen om zich vooral te richten op de verkoop van BBQ’s waarvan de adviesverkoopprijzen zowel online als in de winkel vrij goed worden aangehouden. Het aanbod van Barbecook is daarom verminderd en de merken Bastard en Boretti zijn toegevoegd. Daarnaast verkopen ze BBQ’s en tuinmeubelen die door hen zelf worden geïmporteerd en hierdoor buiten het prijsvergelijk vallen.

Ook de 4 BBQ demonstratie-weekenden hebben zichzelf bewezen. “De combinatie van degelijk advies en de heerlijke geur en sfeer van het live bakken, dragen zeker bij aan de verkopen” alsdus Karel Van de Casserie.

De grootste meerwaarde zit hem volgens Karel echter niet in prijs en assortiment, maar vooral in het geven van advies. “Het afgelopen jaar hebben we sterk ingezet op klantenadvies, aanwezigheid op de afdeling en dus aanspreekbaar zijn als personeelsteam. Het lezen van klantgedrag is hierbij van groot belang.“

Als beloning voor de excellente omzetprestatie heeft Tuincentrum Interflower een training voor het hele team ontvangen. “We gaan zeker gebruik maken van de gewonnen prijs om het eigen personeel nog beter op te leiden tot goede verkopers, zonder daarbij te opdringerig te zijn, maar door de klant te blijven respecteren.”