Positioneren van sierteelt is meer dan het geven van bloemen

Evenementen van allerlei aard (modeshows, tentoonstellingen, feesten) worden opgeluisterd met bloemen. Vaak denken kwekers dat het geven van hun producten hen zichtbaarheid oplevert en de bloemenverkoop een duw geeft. Was het maar zo makkelijk!

Sobolj weet uit ervaring dat je voor het mogen geven van bloemen aan evenementen die ertoe doen, je met toegevoegde waarde moet komen. Om werkelijk rendement uit de geschonken bloemen te halen moet er een plan worden uitgevoerd dat cultuur, media en handel bij elkaar brengt.

Positioneren-van-sierteelt-is-meer-dan-het-geven-van-bloemen

Tegen deze achtergrond werd Sobolj uitgekozen door het Russische Museum in St Petersburg om bloemen van Nederlandse kwekers te mogen leveren voor de aankleding van de jaarlijkse lentetuin en van de persconferentie bij de officiële opening ervan.
Sobolj liet het museum inzien dat de keus voor Nederlandse bloemen vol historische symboliek zit: tsaar Peter de Grote, de oprichter van de Lentetuin 315 jaar geleden (!), werkte in zijn tijd al samen met Nederlandse tuiniers.