Foto: Hydrangeaworld.com

Van 27 mei tot en met 2 juni 2019: Hortensiaweek

Bloeiend de zomer in

Voor het vierde jaar op rij vindt van 27 mei tot en met 2 juni de Hortensiaweek plaats. Het kwekerscollectief Hydrangeaworld voert rond deze week, samen met initiatiefnemers Forever & Ever en Magical hortensia’s, extra promotie. Doel is om consumenten te activeren hun tuin, terras of balkon van hortensia’s te voorzien. Dit jaar is het thema ‘Bloeiend de zomer in’ en heeft de campagne een informatief karakter. Op televisie, in toonaangevende magazines en via social media is er volop aandacht voor hortensia’s. Zo geeft Tom Groot, bekend van Boer zoekt Vrouw en Eigen Huis & Tuin, via social media handige hortensiatips.

Onderzoek
Projectleider Inge Vervoort namens het kwekerscollectief: “Hortensia’s zijn in mei en juni een belangrijke productgroep in tuincentra en bij bloemisten. Uit recent consumentenonderzoek van Royal FloraHolland komt naar voren dat kennisoverdracht een belangrijke aandachtspunt is. Consumenten hebben behoefte aan praktische informatie over standplaats, aanplant en verzorging. Met heldere en eenvoudige communicatie willen we een eventuele drempel weghalen bij potentiële kopers. Met kennisoverdracht vergroten we zo de kans op een tevreden consument die overgaat tot herhalingsaankopen.” Speciaal voor de detailhandel is daarom een winkelposter ontwikkeld met de belangrijkste tips voor de consument. De poster is kosteloos te downloaden via Hortensiaweek.nl.

Media
Bij de consumentgerichte campagne rondom de Hortensiaweek worden dit jaar diverse media ingezet. Vervoort: “Social influencers worden uitgedaagd om hun tuin, terras of balkon met hortensia te stylen en Boer Tom geeft handige hortensiatips via social media. Daarnaast is er aandacht in weekblad VROUW, tijdschrift Margriet en tv-programma’s als Eigen Huis & Tuin (RTL4) en de Grote Tuinverbouwing (SBS6). Daarmee bereikt de campagne een groot publiek. Ook is de consumentenwebsite Hydrangeaworld.com compleet vernieuwd!”